Moje książki odmładzające

Spośród moich ulubionych książek, przedstawionych na zdjęciu, dziś opiszę trzy z nich.

Pierwszą kupiłam przed  moimi 40 urodzinami, spojrzałam na tytuł i od razu ją chciałam mieć. To książka Adriany Ortemberg  "Jak wyglądać dziesięć lat młodziej po czterdziestce" tu do kupienia - cena 29,53 zł. Autorka przedstawia 10 tygodniowy program odmładzania. W pierwszym tygodniu zachęca do picia 8 szklanek wody dziennie, w drugim stawia na produkty ekologiczne, w trzecim zaleca jeść więcej warzyw i owoców. Mowa jest tu także  o sokach, własnoręcznie robionych w domu, wkrótce napiszę jakie ja soki piję. W czwartym tygodniu stawia na błonnik. Pisze o cukrze jako o „złodzieju wapnia” (właśnie wtedy przestałam słodzić herbatę) , spożywanie zbyt dużej ilości cukru wpływa na wzrost poziomu kwasów w organizmie, który stara się zrównoważyć ten efekt i zużywa zapasy wapnia.  W tygodniu piątym powinniśmy ograniczy spożycie mięsa  czerwonego albo co ja zrobiłam parę lat temu całkowicie go wyeliminować z naszego jadłospisu.  Jeśli nie ze względów humanitarnych to chociaż dla własnego zdrowia pomyślmy o tym. Zwierzęta hodowane w złych warunkach, nieprawidłowo żywione, naszpikowane hormonami, sterydami, antybiotykami, potem są zabijane i w rezultacie mięso pochodzące z takiej hodowli trafia na nasz talerz. Pytanie brzmi” jakie wartości odżywcze może ono posiadać?” Szósty tydzień to zalety soi (będzie osobny post), siódmy to spożywanie „dobrych tłuszczów” ( wielonienasyconych kwasów tłuszczowych). W ósmym tygodniu powinnyśmy dodawać wodorosty do potraw.  Główne zalety alg: usuwają toksyny z organizmu, tonizują funkcjonowanie układu nerwowego, alkalizują krew, wspomagają trawienie i pomagają rozpuszczać tłuszcze i wydzieliny nagromadzone w wyniku nadmiernego spożywania produktów mlecznych i mięsnych.  Ostanie dwa tygodnie to włączenie do menu produktów poddanych fermentacji: kapusta kiszona, sos sojowy, tempeh, miso, śliwki umeboshi  oraz zalecane napoje takie jak: zielona herbata, napary ziołowe, mleko roślinne. Książka zawiera również fajne zdrowe przepisy, ćwiczenia, opis suplementów diety. Do książki tej wracam co jakiś czas i bardzo ją polecam!

Druga książka to „ Smak szczęścia” tu do kupienia (cena 33,76 zł) napisana przez  polską modelkę Agnieszką Maciąg. Książka jest przepięknie wydana, cudowne fotografie, przepisy Pani Agnieszki, czytelny druk.  Autorka pisze o dietach, o ulubionej owsiance, którą je na śniadanie, o pielęgnacji twarzy i ciała, medytacji i jodze. Zawsze uważałam Agnieszkę Maciąg za piękną kobietę, podoba mi się to, że zachęca Polaków do zdrowego odżywiania.


 

No i trzecia książka dr. Juliana Whitakera i Carol Colman "W 10 tygodni 10 lat młodsi" . Dziękuję Lady Adze i jej wspaniałemu blogowi 40andmore.blogspot.com za  odkrycie tej książki.  
Dr. Whitaker – założyciel kliniki Whitaker Wellness Institute w Kalifornii przedstawia dziesięciotygodniowy program odmładzający w 10 etapach. Poleca suplementy diety, zielone drinki  (zalecane wyciąg z pędów pszenicy lub jęczmienia – 3 łyżeczki proszku rozpuszczone w wodzie i wypite na czczo), MONOHYDRAT KREATYNY ( doktor zaleca aby przyjmować go wyłącznie przez 4 pierwsze tygodnie). Zaleca używanie filtrów przeciwsłonecznych, serum i kremu z witaminą C, kremów z witaminą A, kwasów owocowych, częste nawilżanie skóry, stosowanie ziołowej parówki raz w tygodniu. Możemy odnaleźć tu porady na zdrowy sen, poprawienie pamięci i usprawnienie mózgu bez leków,  poprawienie swojego życia seksualnego, wzmacnianie układu odpornościowego.

Ogólnie polecam tą książkę, w następnym poście opisze mój Etap I.

Popularne posty