JABŁKA

W konkursie helfy.pl została wyróżniona moja praca na temat: Jaki owoc lub warzywo jesz codziennie i dlaczego?"
Oto trochę skrócona moja odpowiedź:

Powody dla których powinnyśmy jeść jabłka:
1.Skutecznie walczą z cholesterolem
Jabłka dostarczają sporo błonnika, a dokładniej pektyn. Zawarte w jabłkach przeciwutleniacze i flawonoidy skutecznie zapobiegają tworzeniu się zakrzepów w naczyniach krwionośnych. Sprawny przepływ krwi ułatwia usuwanie niechcianego tłuszczu z organizmu.

2.Są eliksirem młodości
Jabłka to prawdziwa skarbnica przeciwutleniaczy. Jedzenie ich wpływa pozytywnie na cerę, wzmacnia włosy i paznokcie.

3.Mają duże znaczenie w chorobach serca
Znaczna zawartość flawonoidów ma także duże znaczenie dla serca i całego układu krążenia. Nie pozwalając blaszkom miażdżycowym przyklejać się do naczyń, są potencjalnym obrońcą przed miażdżycą. Nie dość, że krew dzięki nim nie zlepia się nadmiernie, to dodatkowo chronią wszelkie naczynia krwionośne przed stanami zapalnymi, a także przyspieszają regenerację ich ścian.
Zawarta w nich kwercetyna uszczelnia żyły i tętnice, a także utrudnia osadzanie się w nich cholesterolu.

4.Pomagają schudnąć
Kwas ursolowy – substancja zawarta w skórce jabłka ma naturalne właściwości budowy ciała i może pomóc zachować smukłą sylwetkę. Dodatkowo kwas ursolowy wykazuje liczne właściwości takie jak: działanie przeciwwirusowe, przeciwbakteryjne, przeciwbólowe, przeciwnowotworowe oraz przeciwcukrzycowe. Ponadto moduluje funkcjonowanie układu immunologicznego i krwionośnego i zmniejsza stężenie cholesterolu w surowicy krwi.

5.Poprawiają wzrok
Dzięki zawartej w nich witaminie A i C pomagają w leczeniu ślepoty nocnej, wzmacniają oczy, pomagają zapobiec pogarszaniu się wzroku.

6.Wspierają układ odpornościowy
W 100 g jabłka jest ok. 8 mg witaminy C (przy średnim dobowym zapotrzebowaniu 50 mg, a w okresie zachorowań nawet dwa razy większym). Niewiele więc zdziałają w tym zakresie. Zawierają jednak m.in. cynk - mikroelement niezbędny do prawidłowego rozwoju limfocytów T, czyli białych krwinek, które niszczą chorobotwórcze bakterie i wirusy, a także wiele innych substancji ogólnie poprawiających naszą formę.

Jabłka zawierają białko, tłuszcz, węglowodany, witaminy C, A, B, pektyny, błonnik, kwasy organiczne, składniki mineralne: żelazo, potas, miedź, fosfor. Powinno się te owoce zjadać w całości, ponieważ pestki zawierają jod oraz cenny dla zdrowia związek chemiczny: amigdalinę, zwaną witaminą B 17. Są przy tym niskokaloryczne, średnie jabłko dostarcza tylko 75 kcal.

Medycyna ludowa poleca jadanie jabłka rano dla oczyszczenia przewodu pokarmowego, a wieczorem dla pobudzenia układu trawiennego do wypróżnienia. Częste spożywanie jabłek usprawnia przemianę materii. Zjedzenie tych owoców przed snem zastępuje mycie zębów, ponieważ kwasy organiczne i pektyny zabijają bakterie. Ten sposób powoduje też wybielenie szkliwa.

Popularne posty