Płaski brzuch

Niestety nie istnieje cudowny trening ani środek, który pozwoliłby błyskawicznie pozbyć się fałdek z brzucha. By był szczuplejszy trzeba schudnąć. Maleją wtedy zapasy tłuszczu zgromadzone pod skórą, ale też wewnątrz jamy brzucha, które wpływają niekorzystnie na metabolizm i układ krążenia. Jeśli stracimy 10% masy ciała, wewnętrzne zapasy skurczą się nawet o 30%, a to z kolei oznacza szczuplejszy brzuch nawet o 30% od wewnątrz.Rozmiar talii zależy od składu diety, czego dowiedli naukowcy z Uniwersytetu Bostońskiego. Badane przez nich kobiety, które stosowały niskotłuszczową dietę zasobną w błonnik i składniki odżywcze, trzykrotnie rzadziej tyły wokół brzucha niż te, których menu mimo, że było uboższe o 400 kcal było mniej zdrowe. 

Co wyszczupla brzuch:

1. MELONY
Plaster zielonego melona miodowego lub pomarańczowego kantalupa to zaledwie 60 kcal. Ponadto melony obfitują w potas zapobiegający obrzękom, wywołanym przez nadmiar sodu w diecie.

2. ORZECHY WŁOSKIE
Źródło kwasów omega-3, które obniżają poziom kortyzolu, hormonu stresu przyczyniającego się do odkładania tłuszczu zwłaszcza w rejonie talii.

3. PEŁNOZIARNISTY CHLEB
Badania dowodzą, że jedzenie produktów pełnoziarnistych pozwala stracić o 24% tłuszczu brzusznego więcej, niż gdy je się pieczywo białe. Najlepiej jeść razowiec,  naturalne płatki oraz kasze 5 razy dziennie.

4. GREJPFRUTY

Są bogate w witaminę C, a ubogie w cukry. Tu znów badania wykazały, że osoby zjadające najmniej witaminy C były o wiele szersze w talii niż te, których diety dostarczały jej najwięcej.

5. WINO
Osoby pijące średnio kieliszek wina dziennie są szczuplejsze w pasie niż abstynenci. Małe ilości alkoholu mogą przyspieszyć spalanie kalorii.

A co poszerza talię:

1. UTWARDZONY TŁUSZCZ
Kwasy tłuszczowe typu trans zawarte w utwardzonym tłuszczu mogą powodować umiejscawianie się zapasów tłuszczu na brzuchu. Unikajmy: fast foodów, gotowych dań w proszku i mrożonych, słodkich i słonych przekąsek, kostek bulionowych.

2. GOTOWE DANIA
Porcja dania  w proszku, puszce czy kartonie może zapewnić nawet  30-50% dziennej dawki sodu. Nawet mały jego nadmiar powoduje zatrzymanie wody w organizmie, co widać na brzuchu. Najlepiej więc samemu gotować i nie dosalać.

3. SŁODZIKI Z GRUPY ALKOHOLI
Dodatki słodzące o nazwach z końcówką "-ol" np. sorbitol, ksylitol (czyli tzw. poliole) nie przez wszystkich są dobrze trawione. Najczęściej wchodzą w skład bezcukrowych gum do życia oraz cukierków, zwłaszcza w postaci dużych drażetek.Dlatego lepiej wybierać drobne pastylki do ssania, a gumy w drażetkach zastąpić tymi w paskach.

Halle Berry (47 lat) amerykańska aktorka


Popularne posty