Rzeżucha skarbnica witamin

Od jakiegoś czasu hoduję rzeżuchę i jem codziennie. Mam dwa pojemniczki do których wkładam kawałek waty, nalewam wody, wsypuję nasionka rzeżuchy, podlewam codziennie i po paru dniach mam jedzonko. Jeśli w jednym pojemniczku kończy mi się zapas to po to mam drugie, aby nie czekać na wyrośnięcie nowych.



A teraz kilka słów o samej roślince: Zawiera witaminy: A, B1, B2, C, E, K, PP, kwas foliowy, żelazo, wapń, sole mineralne, magnez, chrom, fosfor, jod i siarkę. Wspomaga pracę trzustki, oczyszcza krew, wpływa dobrze na stan skóry, włosów i paznokci, zwalcza trądzik i łojotok. Dezynfekuje drogi moczowe, pomaga usunąć toksyny, a nawet przyspiesza trawienie.
Zawarty w niej jod łagodzi dolegliwości reumatyczne, a siarka pobudza cebulki włosowe i skórę do odnowy. Podobno (ja jeszcze nie próbowałam) świeżym sokiem z rzeżuchy można przemywać przebarwienia na skórze lub rozcieńczony z wodą stosować jako odżywkę do włosów, co ma pobudzić ich wzrost. 
Lubicie rzeżuchę, jecie?


Komentarze

Popularne posty