Urządzenia do ćwiczeń brzucha - pojedynek

W ostatnim numerze "Women Health" znalazłam  fajny artykuł o dwóch urządzeniach, które mają wyrzeżbić brzuch. Pierwszy to tzw. "kołyska"


Mam ją od dawna, widać że już trochę zniszczona, często korzystam. Jest prosta w obsłudze i nie powoduje bólu karku przy robieniu brzuszków. Angażujemy tu do pracy tylko mięśnie brzucha. Wybieramy kołyskę, jeśli:
  • dopiero zaczynasz ćwiczyć i chcesz wzmocnić brzuch, zanim przejdziesz do bardziej skomplikowanych ćwiczeń,
  • podczas ćwiczeń boli cię dolny odcinek pleców lub szyja,
  • jesteś fitnessową gadżeciarą ( tak to ja) i masz w domu trochę miejsca na takie sprzęty,
  • twoim celem jest wzmocnienie brzucha, ale nie trening całego ciała

Kolejny przyrząd, który mam ponownie od kilku dni ( kiedyś dawno temu już miałam, ale nie wiem co się z nim stało) to kółko lub wałek. Już nie jest tak łatwy w obsłudze jak kołyska, nie od razu przetoczyłam kółko przed siebie daleko, coś mnie zabolało, ręce zadrżały...A to dlatego, że kółko mocniej angażuje do pracy mieśnie brzucha, ale również pozostałym mięsniom korpusu, klatce i barkom dostaje się równie mocno.

Wybieramy kółko, jeśli:
  • chcesz wzmocnić brzuch, aby osiągnać lepsze wyniki podczas treningów ogólnorozwojowych,
  • oprócz brzucha chcesz trenować jednocześnie inne mięśnie,
  • masz w domu mało miejsca na sprzęt do ćwiczeń
Tu filmik jak ćwiczyć z kółkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=xV9BNuyAkfw

Kółko możemy kupić np. tu cena 29,90 zł.
Korzystam z obu tych sprzętów, oba lubię tak samo, chociaż po kółku bardziej czuję mięśnie. A wy korzystałyście z nich? jak ćwiczycie brzuszek?

Komentarze

Popularne posty