Gdy jesteś po 40-stce

W ostatnim numerze Women Health znalazłam artykuł pt. "Młoda w każdym wieku", dla każdego przedziału wiekowego znalazł się odpowiedni post.

 A że mój blog ma nazwę świadczącą o przekroczeniu 40 lat, więc spiszę to co dotyczy akurat tego wieku. I tak:

Po 40 stce skóra traci gęstość, jędrność, staje się wyraźnie mniej nawilżona i bardziej wrażliwa. Zaczynają się wyostrzać rysy, bruzdy przy nosie są głębsze, owal twarzy traci swoją wyrazistość, broda wydłuża się. Są to procesy zanikowe, związane zarówno ze zmianami hormonalnymi, jak i niezmiennie nam towarzyszącymi czynnikami zewnętrznymi  jak wszechobecna chemia, zanieczyszczone powietrze, przetworzona żywność i stres. Brr brzmi to okropnie, co więc robić?
- ruszaj się, biegaj, pływaj, ćwicz jogę, tańcz - obojętnie, aby regularnie,
- odżywiaj skórę od wewnątrz, dermatolog z Uniwersytetu Michigan i ulubieniec Hollywood dr. Nicholas Perricone stworzył nawet "dietę na zmarszczki" ( chyba przeciw zmarszczkom). Jej podstawą są produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe jak morskie ryby, orzechy, awokado. Nie tylko one wzmacniają i ujędrniają skórę, ale wspomagają neuroprzekaźniki  odpowiedzialne za jej napięcie, tu więcej o diecie d. Perricone,
- potrzebujesz sporej dawki witamin A, C i E oraz produkty prebiotyczne: jogurty, płatki owsiane, szparagi, banany, fasolka szparagowa,
- do mycia stosuj emulsje i żele bez użycia wody. Paradoksalnie mycie twarzy wodą dodatkowo ją wysusza. W tym wieku cera często robi się tłusta lub mieszana z widocznymi porami i tendencją do błyszczenia ( ja tak mam). Do jej pielęgnacji używaj kosmetyków beztłuszczowych i bez alkoholu. Przy skórze wrażliwej powinnaś stosować kosmetyki bezzapachowe i bez barwników. Używaj wody micelarnej, aby przywrócić właściwie ph skóry,
- RETINOL to twoja nowa broń w walce z czasem, stymuluje produkcję kwasu hialuronowego i pobudza komórki do odnowy. Stosuj tylko na noc z obawy na reakcję ze słońcem,

Do codziennego stosowania w artykule polecane są następujące kosmetyki:

  • BABOR Hy-Ol oliwka hydrofilna - cena 120 zł + BABOR Phytoactive Reactivating rewitalizujący koncentrat ziołowy - cena 90 zł tu znalazłam taki zestaw, kosmetyki dostępne w salonach - powiem, że strasznie spodobała mi się ta marka, muszę poszukać gdzie można je kupić droga internetową,
  • SVR Densitium krem pod oczy, tu znalazłam za cenę 90 zł,
  • SKIN CEUTICALS CE Ferulic serum, moje marzenie tu za cenę 530 zł (OMG - jak wygram w totka to kupię od razu),
  • VICHY LIFTACTIVE Advanced Filler tu za 118 zł,
  • YONELLE biofusion krem naprawczy 3 C, o tak wierzę w moc działania kosmetyków Yonelle, tu sklep internetowy klik, czekam na promocję tej linii
Od czasu do czasu możemy:
  • dwa razy do roku wygląd skóry na czole i wokół oczu można poprawić ostrzykując je toksyną botulinową - nie, ja jeszcze nie,
  • mezoterapia igłowa - nawilża skórę i wypełnia drobne zmarszczki wokół oczu - nic nie mam przeciwko, mam w planach,
  • zabieg termolift w przypadku utraty jędrności skóry, zabieg polega na podgrzewaniu skóry specjalną głowicą, która pobudza wytwarzanie kolagenu i zwiększa napięcie skóry - jestem chętna
A wy piękne i młode 40-stki co robicie aby wygrać z czasem i ciekawa jestem co o tym myślą te młodsze? Jakie są wasze sposoby, aby zdrowo i młodo wyglądała wasza skóra, jaka jest wasza pielęgnacja przeciwstarzeniowa? A może używacie kosmetyki wyżej przedstawione?

Komentarze

Popularne posty