Szczotkowanie ciała na sucho bambusową szczotką YASUMI

O szczotkowaniu ciała na sucho słyszałam i czytałam od dawna. Ciekawość moja była silniejsza, więc kupiłam szczotkę do masowania i szczotkuję się od od paru tygodni i wiecie co...sprawia mi to dużą przyjemność. Szczotka, którą kupiłam jest tania, bo tylko 19,90 zł, a można ją dostać bezpośrednio w salonie kosmetycznym (zresztą moim ulubionym) YASUMI lub zamówić droga internetową w ich sklepie klik
Co nam daje takie szczotkowanie ciała na sucho:
  • Wspomaga złuszczania naskórka
  • Wspiera optymalne funkcjonowanie skóry
  • Wspomaga pracę układu immunologicznego
  • Wspomaga krążenie krwi i limfy w skórze
  • Pomaga redukować cellulit (masaż pozwala na rozbicie tkanki tłuszczowej w problematycznych miejscach ciała i jej równomierne rozłożenie. Dzięki temu skórka pomarańczowa staje się mniej widoczna) 
  • Oczyszcza organizm z toksyn
  • Stymuluje i polepsza pracę wszystkich układów wewnętrznych, uwalniając zablokowaną energię
  • Ujędrnia skórę (szczotka działa jak peeling, dlatego skóra staje się gładka, napięta i jędrna, a kosmetyki zaaplikowane bezpośrednio po masażu lepiej się wchłaniają i działają)
  • Redukuje stres (szczotkowanie sprawia, że mięśnie się rozluźniają, a nasz umysł odpoczywa. Warto zadbać o odpowiednią atmosferę w trakcie masażu. Jeśli zależy nam na odprężeniu się, powinnyśmy zapewnić sobie ciszę i spokój)
Zdaniem lekarzy medycyny chińskiej, a także znawców ajurwedy masowanie skóry suchą szczotką jest najlepszym sposobem na zafundowanie organizmowi detoksu.

Jak należy i jak ja się szczotkuję:
Jak sama nazwa wskazuje robimy to na sucho, skóra musi być czysta i sucha, nieposmarowana żadnymi balsamami ani olejkami. Oczywiście próbowałam też podczas kąpieli, masaż szczotką jest wtedy przyjemniejszy, wiadomo włoski zmoczone wodą są delikatniejsze.
Przy masażu obowiązuje zasada ruchu z dołu ku górze. Zaczynam od stóp i kolejno przesuwam szczotkę na łydki i uda posuwistymi, długimi ruchami. Brzuch masuję delikatnymi ruchami kolistymi. Masaż rąk należy rozpocząć od dłoni, następnie kierować się ku ramionom, aż do szyi. W okolicach biustu wykonujemy delikatne okrężne ruchy wokół piersi. Warto dokładnie wymasować pośladki oraz plecy, zachowując zasadę poruszania się w kierunku serca. Cały mój zabieg szczotkowania trwa parę minut, potem biorę kąpiel lub prysznic i wklepuję w skórę olejek bądź balsam.
Po szczotkowaniu skóra jest trochę zaczerwieniona, ale ja bym powiedziała, że jest lepiej ukrwiona, poprawia się jej koloryt, nie jest taka blada i mam wrażenie jakby pod skórą przechodziło stado mrówek. Oczywiście uczucie to  mija po jakimś czasie. Szczotkowanie może być wykonywane codziennie, ja od 2 tygodni tak robię, można szczotkować ciało wieczorem przed kąpielą, ale czytałam gdzieś, że dobrze też to robić rano dla pobudzenia organizmu.
Pamiętajmy też o myciu szczotki wodą i mydłem lub delikatnym szamponem dla dzieci.
Pierwszy raz może być bolesny, a szczególnie jeśli ciało nie jest do tego przyzwyczajone. Ale wierzę, że potem wam się to tak spodoba i z przyjemnością będziecie robiły to codziennie.A skóra wam się naprawdę odwdzięczy.
Moja szczotka Yasumi ma wygodną rączkę, włosie jest co prawda trochę szorstkie, ale nic się z nim nie dzieje, włoski nie wypadają. Skóra  zrobiła się gładziutka, przyjemna w dotyku, nierówności i drobne krostki które miałam z tyłu ud znikły, skóra na pośladkach niczym u niemowlaka ( no prawie...). Nie wiem jak z cellulitem, bo chyba go nie posiadam, w każdym razie nie widzę. I wierzę w to, że dzięki szczotkowaniu oczyszczam organizm z toksyn co wpływa też na moje lepsze samopoczucie i zdrowie.

Szczotkujecie się dziewczyny? Jeśli nie to gorąco was zachęcam, warto!

Tu klik możemy obejrzeć filmik z instrukcją szczotkowania ciała na sucho, niestety w języku angielskim i przez dwie pierwsze minuty kobietka tylko opowiada, dopiero potem bierze się za robotę, więc można spokojnie przewinąć.

Komentarze

Popularne posty