Bańki chińskie do masażu twarzy


Czy znacie piękną i niezwykle uroczą  Martę Kucińską, która jest konsultantem ajurwedy III stopnia oraz certyfikowanym nauczycielem jogi twarzy wg. japońskiej metody Face Yoga Method, opracowany przez Fumiko Takatsu? Pani Marta prowadzi indywidualne i grupowe zajęcia z zakresu jogi twarzy oraz prowadzi sklepik z produktami pomocnymi w walce z upływającym czasem joga piękna.com
Jakiś czas temu kupiłam właśnie tam bańki chińskie do masażu twarzy.


Jak działają bańki do masażu twarzy:

  • redukują zmarszczki
  • uelastyczniają i ujędrniają skórę
  • wpływają na poprawę i pobudzenie krążenia krwi stymulując system limfatyczny
  • oczyszczają pory skóry i usuwają toksyny z tkanek skóry
  • wspomagają usuwanie opuchlizny z twarzy
  • rozluźniają napięcie mięśni, przez co twarz nabiera zrelaksowanego wyglądu

Bańki wykonane są z materiału zawierającego 100% silikonu medycznego (bezpieczny, nie jest toksyczny, hipoalergiczny, bez PVC i szkodliwych dodatków), mają kolor różowy. Są zapakowane w zwyczajną torebeczkę plastikową.
Są też przeciwskazania do wykonywania masażu:

  • bardzo delikatna skóra naczyńkowa, wrażliwa ze skłonnością do powstawania tzw. pajączków (pękających naczynek krwionośnych)
  • ciąża
  • laktacja
  • menstruacja
  • żylaki
  • padaczka
  • hemofilia
  • wszelki choroby układu krążenia
  • wszelkie inne choroby budzące niepokój, problemy skórne, egzemy, łuszczyca, uszkodzenia skórne, wypryski
Jak używamy:

Przed rozpoczęciem masażu należy starannie oczyścić skórę twarzy i dekoltu, pamiętając jednocześnie o dokładnym umyciu rąk oraz zdezynfekowaniu baniek. Podstawą do prawidłowego wykonania masażu jest obfite nałożenie olejku do masażu na twarz i dekolt. Ja używam różnych olejków, ostatnio jest nim olejek Omega 3 marki Colistar. Nie zapominajmy o tym, masaż na skórą suchą grozi uszkodzeniem skóry!
Do skóry pokrytej  olejkiem przyciskamy bańki (ściśniętą bańkę przykładamy do skóry i puszczamy – w tym momencie bańka przyssie się do skóry). Przesuwamy bańki po skórze. Do masażu okolic oczu – mała bańka, do pozostałych partii twarzy, szyi i dekoltu większa bańka . Masaż wykonujemy dość szybkim ruchem, kontakt bańki ze skórą w jednym miejscu nie może trwać dłużej niż 2 sekundy. Delikatne zaczerwienienie skóry jest naturalnym objawem podczas wykonywania masażu bańkami.
Masaż rozpoczynamy każdorazowo od górnych partii twarzy wykonując ruchy na boki, schodząc stopniowo w dół. Bardzo ważnym elementem masażu jest sekwencyjne odprowadzenie nadmiaru limfy do głównych naczyń limfatycznych zlokalizowanych w okolicy obojczykowej. W tym celu robimy ruch bańkami zaczynając od skroni po bokach twarzy wzdłuż linii ucha aż do obojczyka.

Masaż taki powinien trwać ok. 15-20 min. U mnie trwa trochę krócej, niecałe 10 minut.

Po zakończeniu masażu bańki trzeba umyć i pozostawić do wyschnięcia.
Jakie odczucia towarzyszą mi podczas masowania? No cóż masaż nie jest bolesny, ale też nie należy do tych najprzyjemniejszych. Skóra od razu robi się czerwona i taka pozostaje przez jakiś czas po skończeniu masowania.
Używam baniek 2-3 x w tygodniu i po 2 miesiącach ( może nawet dłużej) zauważyłam przede wszystkim zmianę konturu twarzy, twarz wyraźnie wyszczuplała zwłaszcza dolna okolica w okolicach żuchwy, widać to na zdjęciach porównując te sprzed kilku miesięcy, gdzie naprawdę miałam pućki, a te najnowsze. Poprawił się też koloryt twarzy, skóra nie jest taka ziemista, nijaka. Co do redukcji zmarszczek i ujędrnienia to poprawa jest jak na razie niewielka, ale cóż masuję dalej licząc na spektakularne efekty :)
 
Polecam zajrzeć na stronę Pani Marty, gdzie znajdziecie wiele porad, warto zaopatrzyć się w jakieś gadżeciki w jej sklepie ( ja mam ochotę na poduszkę antyzmarszczkową), polecam obserwowanie jej na fb i instagramie ( tu wrzuca krótkie filmiki, na jednym z nich jest właśnie masaż bańką chińską). A tu można obserwować jej profil na youtube: klik


 Mój zestaw baniek, składający się z dwóch dużych do twarzy i dwóch mniejszych do okolic oczu kosztuje 35 zł ,mniejszy zestaw (jedna bańka duża i jedna mała kosztuje 19 zł,  kupimy go na stronie jogapiekna.com Tu mamy też zdjęcie, na którym widać w jakim kierunku należy masować twarz bańką chińską.

 

Komentarze

  1. Fajna sprawa, ale u mnie odpada :) Uczyłam się niedawno robić masaż bańką na ciele, szkoda że nie mogę z tego skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz widzę coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też gdybym nie odkryła Marty Kucińskiej, nie wiedziałabym, że one istnieją :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurczę, strasznie mnie to zainteresowało! Zapisuję sobie sklep do ulubionych i przyjrzę się tej technice ;-) Ten owal twarzy mnie zachęcił ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że nie pokazałaś na filmiku, jak tego używać, bo dla mnie wyglądałoby to naprawdę dobrze. I fajnie, jakbyś właśnie prezentowała użycie. Na razie chcę się też z mężem wybrać na masaż dla par wrocław, w tym właśnie twarzy. Ciekawa jestem, jak to będzie. Na pewno będzie nam miło, ale się trochę stresuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. odsyłam Cię do Pani Marty Kucińskiej, która pokazuje najlepiej jak wykonać taki masaż

      Usuń
  6. Dzięki za ten wpis! Ja z kolei polecam zapisać się na masaż tajski https://thaisun.pl/ - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty