Hydrolaty z EcoSpa

Dziś opowiem o moich ulubionych ( tak już mogę ich zaliczyć do ulubieńców) hydrolatach ze sklepu ECOSPA : hydrolacie oczarowym i z czystka ladanowego:
Krótki wstęp o hydrolatach:
Hydrolaty to inaczej wody kwiatowe lub roślinne. Słowo hydrolat pochodzi od hydro-woda oraz late-mleko i nawiązuje do wyglądu hydrolatu zaraz po destylacji, który później staje się klarowny. Hydrolaty ECOSPA pochodzą z destylarni z Francji i nie są produktem ubocznym destylacji olejków eterycznych. Produkowane są wyłącznie w celu otrzymania hydrolatu. 
 Hydrolaty są delikatniejsze od olejków zapachowych i mają pH zbliżone do naturalnego.  Dzięki zawartości substancji roślinnych doskonale pielęgnują i nawilżają skórę. Francuskie hydrolaty w ofercie ECOSPA nie zawierają konserwantów ani innych dodatków, mają krótki termin przydatności (te akurat 2 miesiące) i należy je trzymać w lodówce.

HYDROLAT CZYSTKA LADANOWEGO
Hydrolat czystka ladanowego to mocny środek ściągający i wygładzający skórę. Szczególnie polecany do cery dojrzałej, trądzikowej, a także tłustej z niedoskonałościami.  Intensywnie wspomaga leczenie trądziku i niweluje blizny. Otrzymywany jest z liści labdanum, Cistus ladaniferus Cistaceae. poprzez destylację parą wodną. 
Wykazuje bardzo intensywne działanie przeciwzmarszczkowe, ujędrniające i napinające. Jest pomocny w usuwaniu świeżych blizn.

Moja opinia: jak tylko przeczytałam opis hydrolatu wiedziałam, ze jest stworzony dla mojej cery i nie myliłam się. Przecierałam nim twarz rano, czasami wieczorem po demakijażu na sam koniec, hydrolat ma postać bezbarwną i niestety zapach bardzo brzydki, taki śmierdziuszek, zapach ulatnia się po jakimś czasie, więc da się przeżyć. I to co pisze producent zgadza się: lekko ściąga i napina skórę, wygładza, powoduje, że różne niedoskonałości jeśli są szybko znikają, a nowe nie pojawiają się. Blizny nieco jaśnieją. Podczas stosowania nie przesuszyła mi się skóra, płyn nie podrażnił jej, zaznaczam że mam cerę dość tłustą, nie wiem jak zachowuje się przy cerach wrażliwych bądź suchych. Hydrolat czystka ladanowego to cud malina, polecam bardzo!!!
Zastanawiam nad herbatką z czystka, podobno picie jej przynosi same korzyści, może piłyście?

Skład: Cistus ladaniferus (Rock Rose) Water, wartość ph: 2,9-3,1
Pojemność: 100 ml - cena 12 zł, są większe opakowania i wyższe ceny, dostępność na stronie sklepu ECOSPA.pl

HYDROLAT OCZAROWY EKOLOGICZNY


Ekologiczny hydrolat oczarowy otrzymywany jest z rośliny Hamamelis Virginiana, poprzez destylację parą wodną. Niezwykłe właściwości oczaru wirginijskiego były stosowane już przez pierwotne plemiona indiańskie. Działanie znane z doświadczeń ludowych zostało współcześnie potwierdzone przez badania naukowe.
Hydrolat oczarowy posiada najmocniejsze działanie antyoksydacyjne spośród wszystkich hydrolatów i silne działanie antyseptyczne, w związku z czym ma bardzo silny wpływ odmładzający. Redukuje zaczerwienienie, i swędzenie skóry spowodowane zarówno reakcją alergiczną jak również ukąszeniem (włącznie z ugryzieniami komarów). Leczy popękaną i poparzoną tkankę. Bardzo korzystnie oddziałuje na cerę ze zmianami chorobowymi świadczącymi o egzemie i problemach żylnych (jak żylaki, czy hemoroidy). Wykazuje synergię z hydrolatem z rumianku. Polecany do pielęgnacji cery dojrzałej i naczynkowej.

Moja opinia: sądząc po opisie też wydawało mi się, ze hydrolat idealny dla mnie, cera dojrzała, działanie odmładzające...ale nie... niestety nie oczarował mnie aż tak bardzo jak czystek, chociaż też go polubiłam.
Hydrolat ma słabo wyczuwalny zapach, lekko ziołowy, przemywam (pomału wykańczam) twarz tylko rano. Skóra po przemyciu jest dobrze odświeżona, lekko zmatowiona, wpływa na zmniejszenie się stanów zapalnych. A co z działaniem odmładzającym? Nie odmłodniałam dzięki niemu o kilka lat, ale twarz podczas jego używania wyglądała na odżywioną i zadbaną. Niestety podczas stosowania żaden owad mnie ukąsił, a ciekawa jestem jakby się zachował hydrolat w takich sytuacjach, trudno też wypowiedzieć się  jakie ma działanie na cerę naczynkową, bo takąż nie posiadam.
Cóż hydrolat oczarowy to taki przyjemniaczek do przemywania twarzy, na pewno warto mieć go w domu ( no chociażby na wypadek ukąszeń lub poparzeń), polecam warto wypróbować!
Skład:  Hamamelis virginiana (Witch Hazel) Water, wartość pH: 4,0-4,2
Pojemność: cena 14,50 zł za 100 ml, dostępność na stronie sklepu ECOSPA.pl

Używacie hydrolatów, macie ulubione, jakie polecacie?

Komentarze

Popularne posty