Moje śniadanko


Moim ulubionym śniadaniem od dosyć dawna jest owsianka z mlekiem „roślinnym” (sojowym, ryżowym, owsianym). Wiem, że nie każdy ma czas na przyrządzanie śniadania, również i mnie tego czasu brakuje, chociaż nigdy bez śniadania nie wyszłam na dwór, więc wieczorem do specjalnego pojemnika wsypuję pół szklanki płatków owsianych( co jakiś czas zmieniam, teraz kupuję firmy Melvit-owsiane górskie), dorzucam trochę rodzynek, pestek dyni, słonecznika, śliwkę suszoną, trochę orzechów, migdałów i co tam jeszcze akurat mam. Rano wrzucam do to talerza, posypuję cynamonem i zalewam wrzącą wodą. Po ok 15 minutach zalewam lekko podgrzanym mlekiem najczęściej sojowym. Nie wyobrażam sobie już innego śniadania.
 Owsianka jest pycha i do tego taka zdrowa!


 Płatki owsiane są źródłem nie tylko dobrych węglowodanów, ale również źródłem łatwo przyswajalnego białka oraz błonnika, który wspomaga przemianę materii. Ze wszystkich płatków, owsiane mają również najwięcej tłuszczów, ale tych niezbędnych – NNKT (Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe).  Płatki owsiane są źródłem witamin B1, B3 i B6, które usprawniają rozkład węglowodanów i tłuszczów, uczestniczą w tworzeniu hormonów, zabezpieczają przed depresją, bezsennością, miażdżycą. Dostarczają również organizmowi magnez, żelazo, wapń, cynk, selen. Płatki owsiane są również źródłem antyoksydantów, a więc chronią przed szkodliwym działaniem wolnych rodników i pozwalają dłużej zachować zdrowie i młodość.

Komentarze

Popularne posty